Domov pro seniory

Verze pro tiskVerze pro tisk

Poslání

Posláním Domova pro seniory (dále jen Domov) je poskytování ubytování, stravy, zdravotně-ošetřovatelské péče a zprostředkování zdravotních a sociálních služeb seniorům, kteří z důvodu věku nebo zdravotního stavu potřebují přiměřenou podporu nebo pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu. Domov usiluje o zajištění aktivního a důstojného života při respektování individuálních potřeb každého klienta, který nemůže trvale žít ve svém přirozeném sociálním prostředí. Dále mu poskytnout, v rámci možností, důstojnou náhradu za běžné domácí prostředí a podporovat jej ve snaze co nejvíce se přiblížit běžnému způsobu života a zachovat si kontakt s rodinou a okolím.

Cílem poskytované sociální služby je:

  • klient, který je spokojený v těchto oblastech:
    • - ubytování
    • - stravování
    • - poskytování sociálně aktivizačních činností dle individuálních potřeb
  • klient, který má vytvořené příjemné prostředí
  • klient, kterému je sociální služba poskytována dle jeho individuálních, osobních přání a poskytuje mu podporu při jejich realizaci
  • udržet co nejdéle a co možná nejvyšší dosaženou úroveň kvality života klientů
  • přispět smysluplnému využití volného času, podporovat zájmy, seberealizaci a aktivity klientů (výtvarné, hudební, kulturně – vzdělávací, duchovní ….)
  • klient, který v zařízení za podpory poskytované služby důstojně prožije a dožije svoje stáří, a kterému poskytované sociální služby uchovají co nejdéle schopnosti a dovednosti, zejména ve vztahu ke své soběstačnosti a aktivitě

Cílová skupina

Domov pro seniory je určen pro muže a ženy ve věku 55 let a více, kteří mají sníženou soběstačnost z důvodu věku a nejsou nadále schopni žít samostatně v domácím prostředí ani s pomocí rodiny nebo terénních sociálních služeb. Kapacita Domova je 37 klientů. 

  • senioři ve věkové skupině 55 let a výše
  • osoby s chronickým duševním onemocněním
  • osoby s chronickým onemocněním
  • osoby se zdravotním postižením
  • osoby s tělesným postižením

V souladu s § 91 zákona 108/2006 Sb. O sociálních službách zařízení může odmítnout se zájemcem uzavřít smlouvu o poskytování sociálních služeb, pokud:

  • neposkytuje sociální službu, o kterou osoba žádá
    • - zájemce nespadá do cílové skupiny
    • - zájemce požaduje služby, na které zařízení nemá registraci
    • - zájemce opakovaně ohrožuje sebe a své okolí, narušuje kolektivní soužití, porušuje práva ostatních klientů
  • zařízení nemá dostatečnou kapacitu k poskytnutí sociální služby, o kterou zájemce žádá
  • zdravotní stav zájemce, který žádá o poskytnutí sociální služby, vylučuje poskytnutí takové sociální služby (tyto zdravotní stavy stanovuje prováděcí právní předpis).
    • - osobám, jejichž zdravotní stav vyžaduje poskytování ústavní péče ve zdravotnickém zařízení
    • - osobám, které nejsou schopny pobytu z důvodu akutní infekční nemoci
    • - pokud zdravotní stav neodpovídá námi poskytované službě (posouzení žádosti lékařem)

Zásady poskytované služby

Respektování potřeb klientů

  • Všichni naší zaměstnanci respektují základní lidská práva našich klientů, jejich osobní svobodu a soukromí.

Respekt a ochrana práv

  • mlčenlivost - se svěřenými osobními informacemi zacházíme jako s důvěrnými
  • informované rozhodování - snažíme se poskytnout našemu klientovi co nejvíce informací před důležitými rozhodnutími klienta ohledně poskytovaných služeb 
  • nestrannost - k našim klientům přistupujeme nestranně a rovnoprávně
  • ochrana práv - chráníme klienty před předsudky a negativním hodnocení, vytváříme podmínky pro naplňování práv našich klientů
  • individuální přístup - pomoc a podpora je poskytována na základě individuálních potřeb klienta 
  • komplexnost - zohledňujeme celkovou situaci klienta služby při řešení jeho problémů
  • flexibilita – služba se pružně přizpůsobuje potřebám našich klientů

Partnerství

  • Do realizace poskytování a hodnocení služby zapojujeme nejen klienty a poskytovatele, ale usilujeme o zapojení dalších osob vně služby.

Řádný průběh sociální služby

  • Zařízení má písemně zpracovány metodické pokyny, vnitřní pravidla a pracovní postupy, které zaručují řádný průběh poskytování sociální služby a podle kterých naši pracovníci postupují.

Odbornost

  • Zaměstnáváme kvalifikovaný personál, který si doplňuje poznatky na odborných kurzech a seminářích, jejichž účelem je zkvalitňování poskytované péče.

Dle zákona 108/2006 Sb. O sociálních službách poskytujeme tyto základní činnosti:

  • poskytnutí ubytování
  • poskytnutí stravy
  • pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
  • pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu
  • zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
  • sociálně terapeutické činnosti
  • aktivizační činnosti
  • pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí